onsdag 22 april 2009

ledig dag i gröngräset

jaa d hade man kunnat ha om d hade varit sol idag me som alla andra dagar när ja har jobbat... näe nu ska ja inte va bitter, regn e me härligt bara man har rätt kläder på sig!
Jaa ledig idag alltså så va ska man hitta på då.., ser på nyhetsmorgon nu å d lagar mat.. d kan man ju göra.. ta upp lax kanske.. håller på å tömmer frysen ju. Hittade en bit fläsk i frysen..mmm d me lite potatis å löksås en dag! smarrigt!

Lite arg på mitt internet som envisas med att inte funka så bra.. hoppar ur nästan hela tiden å så måste man hålla datorn i vissa riktningar för att få signal.. fast d e ju gratis dock! :)
Sen måste ja göra en backup på den me.. men mina dvd skivor vill inte funka fattar inte varför den säger att sätt in en tom skiva..jaaa d e tomma dumma dator!

Ser ett paket med fitness flingor på bänken..jonas frullo..man borde ut å springa.. ja själv gör min egen musli ja, mkt gott kan ja lova!

Måste till banken me, fick ett bankkort som räcker i 6 månader av banken när ja flytta hit..sparebank1 måste va en av världens sämsta banker..iaf avdelning hemsedal!
Jonas hans kort går ut 2011.. lite orättvist tycker ja för vi betala lika mkt för dem.. när man säsongar så får man inte egentligen ett kort som räcker mer än 6 mån vet inte varför förstår verkligen inte d.. d säger d blir för dyrt å att vi inte kommer tillbaka å sånt.. men seriöst varför kostar d mer att göra ett kort som gäller 3 år istället för att så som ja måste nu göra byta kort 6 ggr på dessa tre år som j's kort räcker...hmm norrmän säger ja bara...

I eidfjord ska ja iaf jobbai en reception så du vet al...:) trodde ja sagt d ja! Men du kan mjölka getterna när du kommer å så kan vi campa på en fjälltopp å dricka friskt å härligt vatten å kasnke till å me grilla en firre eller så som vi fångar i en fjällsjö... låter inte d bra?! Koom igen nu å boka in semesterresan till norge! Lisa iaf.. du gillar ju å semestra i detta landet, tror nog herman gillar getterna på taket!

Ska erkänna att ja e avundsjuk på al som pluggar! låter så skoj!!!! hoppas ja kommer in på nåt skoj å nåt som ja har tid med i höst även om ja drar till bali...!!!

näe nu ska ja ta tag i min underbara ledig dag!

pesos å besos!

1 kommentar:

  1. Jag gillar icke getter, de är opålitliga, fula och konstiga tycker jag. -__-

    Norge skulle jag med vilja semestra i, kommer jag in på sommarkurser (och därmed får aningens mer pengar) är det inte helt omöjligt att Bettan tar oss dit kanske. Låter ju som ett fint ställe det där! Och fiska är ju alltid kul!

    SvaraRadera