torsdag 4 februari 2010

Träningsvärk e ett sattyg!

Oj va ja har ont i kroppen! Ja har kämpat mig igenom en mil på längd igår för att sedan mellanlanda i soffan innan kvällens aktiviteter tog vid. Det var parkclinic me skidkolan å ja lärde mig massvis! :) eller lärde mig e kanske fel att säga.. ja fick bort lita av spärren som finns där när man ska hoppa.. så nu vågar ja iaf hoppa å klarar av att komma bra i landningen å kontrollerat å allt :)

Tänk va man kan bli trött på turister i backen.. och förlåt danmark men d e alltid nästan danskarna som åker som dårar i backen. Förstår inte hur man vågar åka så fort och vårdslöst som d gör i den farten som d har.. Att inte fler olyckor inträffar.. Igår när ja åker så kommer en unge å svänger in mitt framför mina skidor å tittar liksom inte ens upp nåt.. förstår de inte att man måste se sig för när man åker.. byter men typ "linje" så borde man väl se sig för kan jag tycka.. man borde väl vara rädd om sig.
Ja vet att man inte får säga att man blir trött på turister men det är ju inte själva turisterna som åker som folk som man blir trött på utan idioterna som inte fattar att d kan göra väldigt ont att krascha in i nån... Det är ju massa folk som inte kan åka skidor å de åker normalt och anpassar sin åkning efter farten å då e d ju kanon! Man måste ha kontroll jue...

Usch d va en annan som åkte in i landningen precis när ja hoppade med.. då blev ja nervös.. hade han kommit lite närmare och om ja inte slängt mig så hade vi kraschat.. blääää

Snön singlar ner utanför å d e inte ens kallt! bara -10 =)=)

Tänk om vi kunde få ett halvmeters dump! De skulle va nåt!! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar