fredag 8 januari 2010

En indian kan springa fort

Sååå då har ja landat i cork iaf efter mycket om och men..

Onsdagsnatten klev jag upp vid 0130 för att spise lite frukost och sedan hämta upp världens bästa elin och fortsätta ner mot Gol och tåget mot oslo.
det var kallt så nå in åt helevet... -30 grader å då slutar tydligen norge fungera.. ja de flesta bilar i dalen verkar ha gett upp nu förutom min gamla bettan då :) Vi rullar ner, bilen e trög..men d lättar tills vi kommer fram. allt börjar bra lokalen på tågstationen är öppen å ja får min biljett.
tåget kommer på tid så ja tänkte att jaa va skönt allt kommer gå bra. Kan tillägga att Dublins flygplats var stängd under onsdagen på grund av snö och köldkaos.
Vi rullar nedåt... ja hamnar brevid en karl som stinker rakvatten och dricker sprit och andas på mig.. kan tilläggas att hans gylf var öppen..bläää lagom trött och less på å få sitta så komemr vi ner till norges kallhål, nesbyen. Där stannar vi och står still i en timme.. efter det ropar konduktören ut att rälsen har gått sönder pga av kylan så vi e fast. hmmmmmm
Vi fick efter ett tag iaf ersättningsbussar och åkte mot oslo.. kom fram kallt som i helvetet å trött som fan va ja.. Letade tåget mot gardemoen.. började fundera på om flygplatsen i dublin hade öppnat igen eller hur d va me d..
Iaf så var den öppen å ja fick flyga dit. ja skulle ha 35 min på mig i dublin när ja kom fram men såklart så var mitt flyg försenat och jag fick en kvart på mig att ta mig ut ur planet och hämta väskan och hitta bussen mot cork.

När vi får börja ta oss ut ur planet så e kl 12. jag springer som en jude genom flygplatsen mot väskavdelningen. Helt otroligt så kommer min väska ut först av alla väskor! Thank god!
ja löper vidare ut genom tullen där tullarna tittar lite misstänksamt mot mig ja ler å springer vidare.. :) mot infodisken för att hitta rätt buss, ja frågar lite fint efter bus ireanns buss till cork.. de säger att den går inte från flygplatsen så fråga här brevid istället...tantfan ler så vänligt.. bussen skulle gå 1215 kom ihåg att ja lämnade flyget 1200.. ja springer till nästa disk å d va fel så ja msåte tillbaka till den första leende tantfan.. å så säger hon jaaa men d går aircoach buss å ler igen. trevlig tant d där. Hon säger att biljetten går att köpa utanför och jag springer dit.
Gubben där säger lite fint att näeee den bussen går inte här lilla flickan utan du måste springa genom nästa del av flygplatsen och där finns även en bankomat så ja kan ta ut pengar eftersom inte bussen tar kort..... Tack säger ja å löper som en hungrig indian över vägen, slänger mig framför bussar och in i nästa byggnad där ja tar ut pengar, een snabb titt på klockan å ser att d faktiskt bara gått 13 min sen ja lämnade flyget, heeelt otroligt!
Ja Springer ut ur byggnaden å ser busshållplatsen tänker åååhh ja hinner! Men inte sån tur har man för d e fel busshållplats.. det fanns tre inte en enda stod det cork på! VAIHELAHELVETE!!

Ja ser en trist mohikanfrilla stå å hänga i en gul väst.. tänker han borde väl rimligt vis jobba här.. springer dit å tack gode guuud så visste han att just corkbussen gick från en parkeringsplats lite längre bort.. Fortsätter att löpa som en tok. Äntligen ser ja corkbussen!!! Ja hinner med bussen å sjunker ner på sätet ringer mamma å talar om att ja lever å verkar komma fram till cork iaf.

Bussresan var ju en upplevelse i sig. det är tydligen kallt även här... det vill säga att det är nollgradigt-max minus 3 grader. Så det är typ undantagstillstånd å militärhjälp måste kallas in.. Det hade snöat så det var vitt överallt men de va ju bara typ 2 cm eller nåt.. hur som helst så åkte vi i 40 km genom hela fucking irland.. gissa om d tog tid... lyckades iaf sova i en timme typ.

När ja väl kom fram så kom sandra å mötte mig :) sen blev d hem å byta om å ut å äta å dricka öl.. ja va så slut att vi gick hem vid halv ett eller nåt å sov!

Idag har shoppingjävulen bitit mig å ja har handlat bland annat smink för över 1000kr :):) men d e sååå jävla billigt jämnfört me priserna hemma =)

nu sitter ja här med annelie som kommit på besöök sååå jäla najs! aslänge sen ja träffade henne så d e superskoj så därför tänker ja itne skriva mer nu :)

Ikvääll blir d leaving pint för mathilda å max å säkert nåt mer skoj ;)

pussspuss å bara så ni vet så funkar ingen tele här :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar