onsdag 16 juni 2010

Oj da

Här har ni lite läsning:
Hoppas jag inte tillhör dem.... Fast chansen att jag gör det är nog rätt stor ändå. Fast jag har svårt att inse d.

Blir vi mer kräsna med åren? Varför?

– Ja, verkligen. Ju äldre man blir, desto säkrare är man på vilka egenskaper man söker hos en partner. När man är 20 vet man inte.

Oj oj detta bådar inte gott..... Hjälp da! :)

Marie Hagberg tror å andra sidan att ju längre man har varit singel, desto mer orimliga förväntningar kan man få på en partner.

– Många inbitna singlar har skyhöga krav. Det är ett sätt att skydda sig. Att satsa på någon är att ta en risk, man är rädd att bli sårad och sviken. Det är inte alls konstigt, men man saboterar för sig själv

Dejtingkonsulten: Så blir du mindre kräsen

Fokusera på personen bakom utseendet

Ställ följdfrågor och upptäck hur personen du pratar med växer. Se upp med att nobba någon på grund av ”fel” tröja eller hårfärg.

Öka självkänslan

Se kärnan i personen du träffar, blunda för titel och karriär. Lyft fram egna fördelar.

Leta efter minsta gemensamma nämnare

Kanske delar ni favoritresmål eller dito maträtt? Att fokusera på olikheter leder till att du inte ger den andre en chans.

Prata inte om titel och yrke, trots att du är nyfiken

Statusgraderande frågor kan lätt skrämma iväg honom eller henne. Man är så mycket mer än sitt yrke.

Tänk inte: ”Jag är singel och vill träffa någon”

Tänk istället: ”Jag vill prata med någon” på krogen.


Hahaha jaaajaaa får väl kanske ändra på mig lite da.. å verkligen se bortom d första man ser..om ja vill träffa nån.. herreguuud :) Jaja men d finns verkligen massa knäppskallar där ute ska ni veta ni som inte e singlar..

Nu ska ja ut å löpa igen... sprang i morse med men nu ska ja försöka ta en tur igen. Börjar känna mig tjock efter ja har börjat äta igen.. snacka om att såna här kurer kan skapa anorexi å sånt tror ja..

puss





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar