söndag 13 december 2009

Lucia!

Jaaa då va luciadagen här! Mysig dag detta.. dagen började med att ett vackert lucia tåg ringde på dörren vid 6 snåret imorse.. Tessan som lucia, jonas som tärngosse och två tärnor gestaltade av blomman och richard. Finstämd sång och en pepparkaka fick man.. Kan nämnas att jag vaknade i panik när klockan skreeek och undrade vad ffaaaan som hände. Så kom ja på att d va lucia och det numera är tradition att lussa på morgonen här uppe.. :) Yrvaken stapplade jag upp och öppnade dörren sen sjönk ja ner i soffan och lyssnade på staffan var en stalledräng bland annat.

Idag skulle ju vara min lediga dag.. så hur gick det med det?! Nja den blev som vanligt inte ledig eftersom en tjej va sjuk... så för andra gången denna morgon blev ja väckt av ett tjut när telefonen ringde vid halv elva.. Vi hade massa bokningar idag och d behövde verkligen va folk på plats. Så efter lite jobb drog jag ner till shoppen å fixade med mina pjäxor så nu hoppas jag att de ska vara superbra när ja ska ge mig ut i backen nästa gång! Ny sula blev d som självklart e gjord efter min fot då...

Sen blev d pizza uppe på markegård och nu sitter ja å ser på lucia och pluggar.. opponeringen på arbetet för min del ska väl va klart till på tis kl 20 och eftersom jag börjar med mitt intro imorgon kl 8 och efter det är det kick-off fest för hela skidsentret till mitt i natten någon gång.. och tisdagen börjar jag kl 8 och fortsätter till 20 på kvällen så känner jag att detta måste bli klart typ nu för min del.

Tänkte även försöka hinna med att smita upp till markegård där det är lussefest ikväll... vi får se vad som blir av och ej...:)

puss å kram å glad lucia på er! HOppas alla har fått lite luciauppvaktning idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar