torsdag 11 juni 2009

Back to real life..

Då har man jobbat en dag igen då och förlåt för att jag klagar meen fan va d e trist på mitt jobb.
Det är 80 dagar kvar här! Å då kan man tänka att man e ju ledig lite ibland med... :)
80 dagar e ju inte mkt e inte d som jules vernes använde när han åkte jorden runt?

Jaa inget hände väl idag förutom att vi hade svenskar på besök, skoj!
Trist bara för dem att inga böcker å sånt e på svenska.. det finns ju ett väldigt känt besöksmål för svenskar här, främst pensionärer, kjeåsen. Meen vi hade inga böcker om d på svenska eller ens norska bara på tyska å engelska... trist annars skulle vi sålt massor idag, hoppas d kommer in sånt snart!

Vet ni vad, Farfar fyller år idag! 82 år blir han :) Han var här i krokarna på semester redan 1949... de ni...:) Då var det krigshärjat å fattig berättade han, spännande att höra att han var här redan då. Pappa e född i maj 1950...hehe undra om d va här i krokarna som han blev "tillverkad" då...hehe....

Gjort supergoda köttfärsbiffar idag med feta ost i och taco krydda :)

Nu e ja sååå rastlös att ja tror ja döör snart men har ju ingen lust att ut å gå men ja kanske måste d... glömde ju att åka ner till byn å hämta mitt nya bankkort med..dåligt! Imorgon måste ja ner å shoppa lite för ja har sovmorgon å jobbar mellan 11-17 imorgon =)

Näe nu ska ja släpa mig ut å ringa å prata med nån med tror ja...saknar ju fortfarnade mina vänner...

byebye

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar