tisdag 16 juni 2009

Hardangervidda

Imorse tog jag å for upp på vidda å gick en prommis. Det är ju norges största nationalpark och där finns även norges största renbestånd. Det var nog ett ställe som mina vänner inte skulle ha väntat sig att jag skulle bo granne med.. inte jag heller...

Det är fint där upp men jag förstår inte hur folk orkar bara ut å vandra för allt ser ju typ likadant ut där uppe. Jag älskar att gå lite längre ner i dalarna å på bergen där det finns träd och vattenfall. Fast efter ett tag så märker man att de flesta vattenfall ser likadana ut ok d e verkligen höga fall här. mellan 200-300 meter, men det är fortfarande vatten som forsar utför ett berg.

Usch vad jag låter negativ nu men jag är lite trött på berg bara. Det är verkligen underbart vackert här men just nu känner jag att sitta på ett café på en stressig gata i en storstad vore sååå najs.

Iaf när jag var upp dit så e d ju en liten slingrig väg som går 10 km upp på berget.. det var jag och holländare och tyskar. När jag checkat klart där uppe å var på väg ner igen så mötte jag inte mindre än 3 tyska husbilar....sukk säger jag bara... Man ska inte åka uppför såna berg med en husbil! Det var knappt att vi kunde mötas och de stod i uppförsbacken och slirade så jag funderade på om jag måste gå ut och putta på meen d e väl lite för tunga för mig d där chabraken gissar ja.. Usch för dumma tyskar säger jag bara!

Väldigt vackert låg dock hjölmo gård nere i dalen med älven brevid :)

Har fått mina kort som jag har beställt nu!!! Ska ju göra iordning fotoalbum hehe det är 320 st kort och jag satte in typ 20 sen tröttnade jag.. guud vilket jobb jag har skaffat mig men fint blir d nog! Måste nog bara ta d lite pö om pö tror ja...:)

Ikväll bjuds vi på middag på restaurangen där jag jobbar! Den har fått många utmärkelser och vunnit priser så jag väntar mig nåt riktigt smarrigt :)

Har nog by the way världens trökigast boss... men vi tar d en annan gång.

baj baj

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar