onsdag 10 juni 2009

Dagen efter resan

Igår kom jag tillbaka till huset i dalen.

Bergen var vackert och Mötley crüe var grymma! Jag hade ju inte så höga förväntningar på konserten eftersom jaa visst tycker ja d spelar bra musik ibland men inte så att jag köper en skiva av dem... Men guud va d va annorlunda att höra dem live å se dem på scenen. Kände igen nästan alla låtar å kunde till å med sjunga med ibland, kändes som jag flyttats typ 20 år tillbaka i tiden.
Hardcor Superstars uppträdde med och dem hade ja bara hört en gång i tv4s morgontv och då lät d inte så bra.. Men d va verkligen bra d me. Killen som sjunger va skoj å se på å d hände lite samtidigt som d flesta låtar va bra, otroligt va?!

När vi på tisdagen skulle traska runt i bergen hela dagen å njuta så regnade det så klart.. Var iaf i gamla stan å på fisketorget.. Såg norges statsminister Stoltenberg eller vad han heter med. Han var i stan för att prata för nån förening och tror han skulle på Brucan med.. Han traskade omkring på gatan med trumpojkar som följde hans steg och körer som sjöng för honom lite överallt :)

Jag köpte en till bok om bali så jag ska vara förberedd när ja kommer dit! J började surra om att han inte va så sugen på d så vem vet om han bestämmer sig för att inte bali e paradiset så kanske ja drar iväg själv å då kan d va bra att ha läst på lite :)

Ligger här i soffan nu med min nya vän Kurt Krokodil som vi köpte på ikea, blå å grön e han å sååå mjuk :) Köpte även lite andra saker så d känns lite mer som ett vanligt hem här hemma.

Har varit ute på prommis ja å j på förmiddagen, hittade en ny väg att gå som va ganska lååång men skönt va d! Imorgon e d jobb igen, i fem dagar tror ja innan ja e ledig en dag å sen fem dagar igen å sen bär d av till finland!

Undra hur arjas möhippa i helgen va... måste ta å fråga finnpajsarna om d.

ikväll blir d musslor till middag, som jag har väntat på d! Ska bli såå gott hoppas ja!

Längtar efter mina vänner gör jag med..!

Nu ska ja göra nåt kreativt som att sy på spetsen på min klänning eller nåt..

puss å bye

2 kommentarer:

  1. Vi saknar dig vi med! :o) Låter som om du har ett växlande liv där med hårdrock, handarbete och äskliga musslor!

    SvaraRadera